WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

onsdag 28 september 2011

Äppelsvarv och torkställning

 Nu har äppelsvarven kommit fram ;-)
 Några Aroma äpplen har fått snurra runt och bli...
 ...äppelringar, som...
 ...får torka här.


Min äppelsvarv är gammal, från Verner o Verner, när det fanns i Norrköping.
Vill du ha en finns den på Clas Ohlson.

Torkställningen har jag beställt/köpt på ett snickeri.
Vet ej om det finns att köpa någonstans.

3 kommentarer:

  1. mamma har en äppelsvarv, jag undrar lite om du gör äppelringarna enbart för att äta? Eller kanske hittar du på något annat med dem, som till kransbinderi eller så...

    kram

    SvaraRadera
  2. Visst är den bra svarven, jag hade turen och vinna en i fjol och det är jag glad över för jag hade nog aldrig kommit på tanken att köpa en själv men den är guld värd när man ska skala många äpplen! Älskar iPhoneskalet i förra inlägget!!! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. hej. Vill gärna tipsa dig om att jag har flera fina tävlingar i min blogg just nu. Varm välkommen! =)

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...