WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

torsdag 13 april 2017

Nu väcker vi trädgården!




Nu har det startat...trädgårdsarbetet.



Har rensat mina solbågar, som jag hittade inspiration till från Mandelmanns gård sommaren 2009.

Här blir det majs, bönor, squash, mangold, mm. mm.








Så här ser det ut hos Mandelmanns nu.










Tom erövrar mer mark.







Detta område skall få en inhägnad av Häckoxbär som jag beställt hos Plantinavia.




(Bild: Plantinavia)


Företaget jag berättat om tidigare. HÄR.


Min tanke är att hålla den klippt på insidan och låta den växa vildare på utsidan.





Och sen ska det sättas potatis innanför den.




(Bild: Zetas)



Jag har satt i pumpen i dammen.

Så nu porlar det igen.



En pump till är beställd från Solsmart, som ska pumpa vatten upp till rabarberbladen jag gjutit i betong, varav ett med hål där vattenslangen ska monteras.

Ett projekt som tagit ett tag, skrev om det HÄR 2009.





Vill inte ha en alltför perfekt trädgård utan en som knyter an till naturen runt omkring.

Några förebilder för mig inom flera områden som konst, formgivning och arkitektur är Frank Lloyd Wright, William Morris, Gustav Klimt m.fl.

HÄR skrev jag om FLWs Fallingwater som är ett magiskt hus mitt över ett vattenfall.



Hittat en relativt ny sida som presenterar konstnärer, formgivare, museum och gallerier. ARTSY! HÄR kan du hitta information om just FLW.









Now the work has started...the garden work!

We have new grounds to conquer. New ideas to make come true. 

Hope to see you soon!





SparaSpara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...